יום חמישי, 19 באוגוסט 2010

1957 שנת הלידה שלי ~שנה טובה גם למכוניות~

1957 שנת הלידה שלי ~שנה טובה גם למכוניות~



\

מצאתי קבוצה חדשה בפייסבוק "גם אני נולדתי ב1957 " וחשבתי על זה שבעצם אני לא כל כך יודעת על השנה שנולדתי הרבה אז נכנסתי לעומקי הגוגל ודגתי כמה פיסות אינפורמציה למה זה מענין את מישהו סתם אולי גם את השנה שלכם אפשר "להכין עבודה" ולהגיש על גבי הבלוג ושאר מיני ירקות בצד מחייכת~

1957
הייתה השנה התשיעית לעצמאותה של מדינת ישראל. לאחר מבצע קדש, ישראל נסוגה מן חצי האי סיני שכבשה; ומתרחשים שני אירועים קשים של אלימות פוליטית: התנקשות בישראל קסטנר ופרשת הרימון בכנסת.

בתחילת מרץ נסוגה ישראל מסיני לאחר מבצע קדש וכחודש לאחר מכן, ב-8 באפריל, נפתחת תעלת סואץ מחדש לאחר המלחמה ולאחר תיקון הנזקים שנגרמו במהלכה.

ב-29 באוקטובר משליך צעיר מעורער בנפשו, משה דואק, רימון יד בכנסת. השר חיים משה שפירא נפצע קשה, ראש הממשלה דוד בן-גוריון והשרה גולדה מאיר נפצעים קל.

30 באוקטובר הכריזה הממשלה כי הושלם מבצע ייבוש החולה על ידי קק"ל.

נחשף לוי לוי, שריגל מטעם פולין נגד ישראל, בעודו מועסק במדור הריגול הנגדי של הש"ב.
אברי אלעד, שכונה "האדם השלישי" בפרשת "העסק הביש" (בה היה המפעיל מטעם אמ"ן של החולייה שביצעה פעולות חבלה במצרים), נעצר בחשד כי ריגל לטובת מצרים.
נחשף סוכן שפעל לטובת מצרים, אולריך שנפט.
חברה ותרבות
משפט קסטנר וההתנקשות בוהמשפט שבו הפסיד ד"ר ישראל קסטנר והערעור שהגיש המשיכו להכות גלים. ב-4 במרץ התנקשו שלושה צעירים בקסטנר בפתח ביתו. אחד מהם, זאב אקשטיין, היה במקורו סוכן הש"ב, שנשלח לקבוצת המחתרת על מנת לדווח על המתרחש בה. קסטנר מת מפצעיו 11 ימים מאוחר יותר.
אירוע פלילי אחר הוא רצח שהסעיר את המדינה - רצח המהנדס פידיה פיאטלי, מהנדס אווירי, בעת שעמד בתור לקולנוע בצפון תל אביב. הרוצח, ששדד את בית הקולנוע, נתפס בספטמבר 1958.

"רחל רחל" – שיר השנה במצעד הפזמונים

פול אנקה בלהיט דיאנה

סמדר שיר דני רבס עופרה חזה נולדו גם ב

1957

http://www.paperpast.com/html/1957_fashion.html אופנה ב1957

השיא של הגאות תינוק - מעל 4.2 מיליון מאיתנו נולדו באותה שנה באמריקה,

שנת המכוניות הקלאסיות של פורד ושברולט

הוצגה פיאט 500 האגדית

בשנת 1957 יצא לחנויות הספרים ספר הילדים 'חתול תעלול', פרי עטו של ד"ר סוס. הספר נכתב בחן רב, עם המון אהבה, הומור, חרוזים ודמיון פורה.

"הגשר על נהר קוואי "זכה באוסקר

הנסיכה קרולין ממונקו נולדה ב1957


"סימונה מדימונה" שנולד ב1957 והיה אז להיט חם~

עזרו לי להוסיף פרטים
אשמח

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה